Pelisilmää ja luovuutta – Tiina Mäki-Tasku viihtyy nopeatempoisessa asiakaspalvelutyössä

Tiina Mäki-Tasku on työskennellyt Pimaticin asiakaspalvelussa neljä vuotta, 1.4.2022 lähtien hän on toiminut myös esihenkilötehtävissä. Aiemmin Mäki-Tasku työskenteli pitkään Parker Hannifinilla ja Gardner Denverillä viennin ja asiakaspalvelun tehtävissä. Mäki-Tasku haki uralleen uusia haasteita ja näki sattumalta ilmoituksen, jossa haettiin henkilöä Pimaticin asiakaspalveluun.

 

 

Asiakaspalvelu saattaa olla asiakkaan ensimmäinen kontaktipinta, Mäki-Tasku toteaa. Työ on hyvin monipuolista ja vaihtelevaa sisältäen muun muassa tilausten käsittelyä, hinta- ja toimituskyselyjä. Asiakaspalvelussa tulee usein odottamattomia ja yllättäviäkin kyselyitä. Pelisilmää vaatii löytää asiakkaan todellinen tarve. Hyvä kielitaito on työssä tärkeää ja joskus kommunikointi voi olla hyvinkin luovaa. Joskus saatetaan turvautua valokuvien lähettämiseen asioiden selvittämisessä. Asiakaspalvelussa parasta onkin monipuolisuus ja vaihtuvat tilanteet. Huolellisuus ja tarkkuus ovat tässä työssä eduksi. Tiina totesi, että nopeatempoisuus ja tarkkuus sopivat hänen luonteelleen hyvin.

 

Positiivinen tekemisen meininki

Työ on itsenäistä, mutta hyvä tiimityö on tärkeää, koska usein tiedon keräämiseen tarvitaan yrityksen muiden asiantuntijoiden apua. Pimaticilla on hieno tekemisen meininki ja positiivinen vire, joka heijastuu koko yrityskulttuuriin. Työtoverit ovat täällä mukavia ja uudet valoisat ja viihtyisät työtilat lisäävät viihtyvyyttä.

Monipuoliset työtehtävät ja uran kehitysmahdollisuudet ovat Tiinalle olleet tärkeitä. Pimaticilla arvostetaan oppimishalua ja ihmisille annetaan mahdollisuus kehittyä urallaan. Hän arvostaa myös sitä, että yritys on kotimainen ja päätöksenteko on omissa käsissä, joka oli tärkeä kriteeri Tiinan työpaikan valinnassa.